zaterdag, juni 03, 2017

Toegift Verhaal 29


Merijn

Wat was het ontzettend fijn

Je lijfje tegen me aan te voelen.

Zo zacht, nog zo klein.

Je warme plakkerige handjes op mijn huid

Als ik bij je bedje kom: “Ja, je mag er uit!”

Die stralende lach

Als het gordijn open gaat en je naar beneden mag.

Die opperste vervoering waarmee je naar je mama kijkt,

Met die grote blauwe ogen waarmee je op het blauw van de zee lijkt.

Je vrolijke gezichtje en voortdurende getater,

Waarvan ik hoop dat dat zo blijft , later.

Die friemelende vingertjes aan alles wat kan draaien,

Die vlugge onderzoekende handjes die overal naar graaien.

En wat heerlijk dat alles je zo lekker mag smaken,

Wat we ook voor je maken.

Die guitige blik als je je oom Sander ziet

En dat hij daar ook zo duidelijk van geniet.

Eén ding moet je zeker weten:

Wij, opa Frits en oma Marleen, zullen deze twee gezellige weken nooit vergeten.

En tot slot alle lof en een dik verdiende zoen,

Voor je mama en papa in Ethiopië die het zo goed en liefdevol doen.

 
                                                                                                        Marleen

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Lieve Frits en Marleen,
Wat is het fijn om jullie te volgen op je reis.
Marleen je toegift verhaal 29 is heel erg mooi. Het is goed dat je dingen opschrijft, want de tijd gaat ontzettend snel.
Sybren en Wouter zijn dit jaar geslaagd voor respectievelijk Havo en Vmbo. Het zijn al "mannen". Niet te geloven. Ze schamen zich er niet voor hun opa en oma een knuffel te geven onder het oog van hun klasgenoten tijdens de diploma-uitreiking.
Simone gaat dit jaar naar de tweede klas van het voortgezet onderwijs en Maarten gaat naar groep 7.
Tom gaat naar groep 8 en Kees naar groep 6.
Maud gaat naar de tweede klas van het voortgezet onderwijs en Janneke naar groep 8.

Ik kan niet zo mooi dichten als jij, maar ik houd al jaren een dagboek bij speciaal over de kleinkinderen. Als ik de aantekeningen van een paar jaar geleden herlees, kom ik tot de ontdekking dat ik heel veel dingen al vergeten was en door het dagboek komt alles weer boven.
Het ga jullie goed.
Heel veel liefs,
Wies

Natuurlijk ook de groeten van Meine

juli 19, 2017 8:13 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage